Auteur Topic: How to search for Hotwheels info.  (gelezen 389 keer)

Herr Rudolf

• Black Wall
How to search for Hotwheels info.
« Gepost op: juni 03, 2019, 05:01:45 pm »
Misschien is het leuk om hier een lijst te maken met links/manieren om op een makkelijke manier aan Hotwheels info te komen. Je favoriete sites. De manier hoe je ze gebruikt.

N.a.v. Rastachilds vraag over het vinden van info over bepaalde hotwheels én tegelijkertijd mijn eigen vraag over bepaalde wieltjes van mn zojuist aangeschafte Cat-a-pult leek het me handig om hier te posten hoe ik meestal stapsgewijs aan mijn info kom:

Via de Hotwheels Fandom Wiki site. (Staat vermeld in de links-index)

Ik had 2 identieke wagentjes gekocht, genaamd 'Cat-a-pult'. De wagentjes hebben wieltjes die voor mij redelijk onbekend zijn. Ze lijken erg op 5-spoke realriders met rubber. Maar omdat ie nog in de blister zit is het niet goed zichtbaar of het rubber of plastic was. Via de Wiki site vond ik het volgende:

^ Gezocht via de sub-kop 'castings' op castingnaam: 'Cat-a-pult'. Hier vind je de meeste (,maar helaas niet altijd alle) releases, en kom je dus een heel eind. Het mooie is dat bij al die releases (op jaar) de kenmerken erbij vermeld staan, zoals kleuren, wielsoorten, base-soorten, etc. De Cat-a-pult is niet zo vaak uitgebracht, en ik weet dat ik een Final Run versie heb. Dat maakt het makkelijk want die staat onderaan. En jawel, daar staat ie. En het blijkt dat er twee Final Run varianten zijn. Ik herken mijn wieltjes, en zie dat deze CM5 worden genoemd. Ik ken ze niet zo goed dus:

^ CM5 wieltjes. CM staat voor Co-Molded, 5 staat voor 5 spokes.

^ De variatie met de meer gangbare mainlinewieltjes.

^ Als je op 'CM5' klikt krijg je aanvullende info op het wieltje. Helaas is hier de info wat summier. (Ik had gehoopt dat er nu een lijst zou volgen met alle releases met deze wielen. Misschien kan dat wel, en weet ik nog niet hoe..?) Maar je krijgt wel de info wanneer deze wieltjes voor het eerst gebruikt zijn. En ook tot wanneer ze gebruikt zijn.

Tegelijkertijd herinnerde ik me dat ik ook nog een Meyers Manx buggy had, eveneens in blister, waarvan ik uitging dat ie Realriders had, van rubber. Niet dus. Het blijken inderdaad dezelfde type wieltjes te zijn als op de Cat-a-pult. (ondanks het gebrek aan rubber is daar niks mis mee, want ze zijn gewoon mooi!)

^ De Meyers Manx waar ik naar op zoek was. Op dezelfde manier gevonden als de Cat-a-pult, en in de lijst van foto's gewoon naar de gouden kleur gezocht. En inderdaad, met dezelfde CM5 wieltjes. In de lijst zie ik dat er ook CM6 wieltjes bestaan. En je raadt het al: Hetzelfde maar dan met 6 spaken. Mooi voor onder europese en japanse wagentjes!

De wiki site is niet volledig, en soms moet je iets langer doorpuzzelen door te gokken en verbanden te leggen, maar heel vaak kom ik zo wel aan het antwoord op mijn vraag.
My 3inch is bigger than yours...

VetteEd

• Redline
Re: How to search for Hotwheels info.
« Reactie #1 Gepost op: juni 06, 2019, 09:52:50 pm »
southtexasdiecast.com vind ik wel een van de toppers, althans in het verleden. Ik wist niet, dat hij weer online was. Zeer uitgebreide info, zeker voor de variantenjagers.