Auteur Topic: Invoerkosten  (gelezen 5913 keer)

RETRO

• Hot One
Invoerkosten
« Gepost op: februari 22, 2015, 10:31:48 pm »
Misschien kan iemand mij helpen met de volgende vraag.
Hoeveel procent extra moet je ongeveer aanhouden voor invoerkosten?

SULTANIC

• Dé alleshebber
  • Redline
  • There is some red line in my blood.
Re: Invoerkosten
« Reactie #1 Gepost op: februari 22, 2015, 10:34:47 pm »
De Amerikaanse Verzendkosten wordt mee berekend, Het artikel(speelgoed)doet 6 procent en dan geloof ik weer de normale 19 % belasting.

Zoiets! Ik heb eens naar die gasten gebeld in Zaandam.

MK

RETRO

• Hot One
« Reactie #2 Gepost op: februari 22, 2015, 10:42:59 pm »
Ik vondt deze site. Dat zal ongeveer wel kloppen denk ik. http://www.invoercalculator.nl/

roelari

• De HVH Paus
  • Redline
  • T-Hunter
    • facebook
    • Instagram
« Reactie #4 Gepost op: februari 23, 2015, 08:20:41 am »
En de afhandelingskosten die er nog standaard bij komen zijn €13,-
3inch collector
Member of the HvH Hot Wheels sjoelclub

StangFreak

• Global Moderator
  • Redline
  • De mustang freak
« Reactie #5 Gepost op: februari 23, 2015, 01:08:50 pm »
De Amerikaanse Verzendkosten wordt mee berekend, Het artikel(speelgoed)doet 6 procent en dan geloof ik weer de normale 19 % belasting.

Zoiets! Ik heb eens naar die gasten gebeld in Zaandam.

MK

19%???    in welk jaartal leef jij Mustafa?    LOL

BoostenBoys

• The DOCC
  • Global Moderator
  • Redline
  • PRAISE THE LOWERED
    • Instagram
« Reactie #6 Gepost op: februari 23, 2015, 09:14:54 pm »
Ligt er toch ook aan bij wie je besteld en hoe groot het pakket is? Ik ontvang vaak genoeg pakjes uit de USA en heb nog nooit invoerkosten hoeven betalen gelukkig.
Member of the HvH Hot Wheels sjoelclub

VetteEd

• Redline
« Reactie #7 Gepost op: februari 24, 2015, 09:58:44 pm »
Hangt niet af van de leverancier of het gewicht van het pakket, maar de waarde van de inhoud van het pakket. ;)

Detroit iron

• Redline
  • *
« Reactie #8 Gepost op: februari 24, 2015, 10:50:31 pm »
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/douane/goederen_ontvangen_uit_het_buitenland/van_organisaties_en_bedrijven/moet_ik_belastingen_bij_invoer_betalen

En:
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/douane/goederen_ontvangen_uit_het_buitenland/van_organisaties_en_bedrijven/hoe_bereken_ik_de_belasting_bij_invoer_internetaankopen

Samengevat:
- Geen belasting betaal je: als de waarde < €22 is.
- Invoerrechten betaal je: 4,7% als de waarde > € 150 is.
- BTW (21%) betaal je: als de waarde > €22 is.
- Behandelingskosten (ca. €13) betaal je op het moment dat je invoerrechten en/of BTW moet betalen

Volgens mij gelden er sindskort nieuwe regels. De laatste keer dat ik keek (2014) betaalde je nog wel invoerrechten bij > €22 en werd de waarde dacht ik toch echt berekend ZONDER transportkosten. Nu is dat MET. Een beetje doosje kost al snel > $20 aan transport dus volgens de actuele regels is het nauwelijks nog mogelijk om onder de vrijstelling uit te komen. Ben benieuwd, kan elk moment een pakketje ontvangen waarvan alleen shipping al ca. €30 is.

Wat Ed zegt: de waarde (die de seller altijd moet invullen en die op het doosje staat) is allesbepalend... Maar de praktijk leert dat de ambtenaar die het pakketje behandeld misschien nog wel belangrijker is. Ik heb al wel eens WEL moeten betalen bij een pakketje < €22 maar ook NIET bij een waarde > €22.
Het blijft altijd spannend.

VetteEd

• Redline
« Reactie #9 Gepost op: februari 25, 2015, 07:42:39 pm »
Klopt helemaal wat Detroit schrijft; het is vooral geluk hebben.

Kleine correctie: De BTW werd in het verleden ook berekend over de waarde van de inhoud van het pakket én de verzendkosten.

Mods, is het een idee om dit topic ergens "sticky" te maken. Deze vraag komt met enige regelmatig terug. ;)

ton

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: maart 31, 2015, 11:12:33 am »
Veel informatie is juist.  Importheffing hangt af van de HS code/gebruikerstarief en het land van herkomst. Importheffing wordt doorgaans geheven over productkosten en verzendkosten. On top gaat de btw. Mede afhankelijk is de waarde die op de schippingdocs wordt vermeld.

De particuliere sector ligt momenteel, en dankzij Alibaba, onder een vergrootglas en komt het steeds vaker voor dat er heffingen komen.

Hotwheels Geert

• Redline
  • Altijd opzoek naar Camaro´s.
« Reactie #11 Gepost op: april 08, 2015, 08:09:46 pm »
Ik laat altijd 30 dollar op de NOTA zetten dan zit je rond de 22 euro heb tot nu toe steeds niets hoeven te betalen.

michelenrusty

• Redline
  • *
« Reactie #12 Gepost op: april 08, 2015, 09:23:58 pm »
Vandaag een doos binnen gekregen uit de US. Ik probeer ook altijd de waarde onder $30 te laten noteren. Die van vandaag had een waarde van $25, en de verzendkosten waren $63.
Hoefde niets te betalen,  geluk gehad denk ik.