Auteur Topic: Intertoys  (gelezen 648 keer)

Rik1969

• Redline
  • *
Re: Intertoys
« Reactie #15 Gepost op: februari 18, 2019, 10:54:59 pm »
Ze hebben bij de hele Blokker groep serieus hard liggen slapen. Waar ze vroeger het monopolie op de halve winkelstraat hadden met Blokker, Intertoys, Bart Smit en alle andere formules lekker in een rijtje, kwam er opeens concurrentie van bijv. de Action.

Dat gelul van "we hebben last van online shops" is kul. Action groeit als kool en heeft niet eens een webshop.  Arrogantie en daardoor gebrek aan visie, dat is de enige reden dat de Blokker Groep kapot gaat.

"Het lijkt wel alsof er iemand is bij de Intertoys die denkt "Als ik alles duurder maak verdien ik meer". " Is zo'n voorbeeld en ik heb ook wel eens het gevoel dat Mattel Nederland alleen zaken deed met Blokker, de concurrentie doet parallelimport uit goedkopere landen, zonder de Mattel brievnbusfirma in Amsteveen.

Ik wil Blokker niet verdedigen hoor,  Maar ik heb er jaren gewerkt,  en de Samenvoeging van BS en Intert. & Toy's XL  was strategie om zo de formule in 1x te kunnen verkopen.  DUS..  Intertoys heeft NIETS meer met Blokker te maken , deze tak is al ruim 2 jaar geleden verkocht.
Dus het betreft hier de nieuwe eigenaar, die daarna idd van Lego, V-Tech, Playmobil, Hot Wheels... enz.. heeft verhoogd.  Omdat hij waarschijnlijk dacht snel uit de kosten te komen, en met een monopoly positie op speelgoed gebied.. was het vermoede dat dat snel zou gaan lukken... Want voor speelgoed kan je nog maar bijna bij 1 keten terecht...  En daar heeft de nieuwe eigenaar zich zuur in vergist.

814Customs

• Hot One
    • Instagram
« Reactie #16 Gepost op: februari 19, 2019, 12:08:55 pm »
In de Blokker-tijd waren ze al te duu en slecht gesorteerd. Maar is dat alweer 2 jaar geleden ;-)
Tsjonge...

Feit blijft dat ze gig hebben liggen slapen en gegokt hebben op het winkelstraat monopolie. En toen kwam de Action... BAM!
Proud Member of the HvH Hot Wheels Sjoelclub

"It's a never ending battle of making your cars better and also trying to be better yourself." - Dale Earnhardt

@814Customs

Xander

• Hot One
« Reactie #17 Gepost op: februari 19, 2019, 07:51:45 pm »
maar de Action heeft weer geen losse Hotwheels of Matchbox autootjes. De Matchbox autootjes hebben ze jarenlang gehad voor 1,19 euro..en dat liep goed. Geen idee waarom dat gestopt is.
Kruidvat kan HWs aanbieden voor 1,29 euro. In het verleden had de Dirk ook nog wel eens HWs liggen voor 1 euro....dan moet de Action dat toch ook kunnen?

Sibbele Sibbeltsje

• Hot One
« Reactie #18 Gepost op: februari 20, 2019, 12:24:11 pm »
Steeds Blijer met de TOP1 toys, deze zit o.a. in Drachten en bied naast Hotwheels ook Majorette en MBX aan. Meestal goedkoper dan de Intertoys!

HWCDamwald

• Hot One
« Reactie #19 Gepost op: februari 20, 2019, 06:17:51 pm »
Steeds Blijer met de TOP1 toys, deze zit o.a. in Drachten en bied naast Hotwheels ook Majorette en MBX aan. Meestal goedkoper dan de Intertoys!

Top 1 Toys Drachten... :thumbsup:

Xander

• Hot One
« Reactie #20 Gepost op: februari 21, 2019, 04:55:22 pm »
....en ze zijn failliet. Let op, indien je nog Intertoys cadeaukaarten hebt liggen, snel uitgeven (voor zondag!)...anders is het niks meer waard.

Marty

• Black Wall
« Reactie #21 Gepost op: maart 08, 2019, 02:13:36 pm »

Sjo-Cal Speedtoys

• Global Moderator
  • Redline
    • facebook
    • Instagram
    • Das Haus of Sjors Trimbach
« Reactie #22 Gepost op: maart 09, 2019, 08:19:44 pm »
Enschede blijft open. Helaas heb ik net ontdekt dat de Wibra in Hengelo wel de laatste batch voor 1,99 heeft, dus ga ik daar maar heen.

VetteEd

• Redline
« Reactie #23 Gepost op: maart 09, 2019, 10:26:09 pm »
Helaas?

Je zou het ook gelukkig kunnen noemen. ;D

Marty

• Black Wall
« Reactie #24 Gepost op: maart 14, 2019, 04:41:24 pm »

roelari

• De HVH Paus
  • Redline
  • T-Hunter
    • facebook
    • Instagram
« Reactie #25 Gepost op: maart 14, 2019, 08:09:22 pm »
Er gaat niet heel veel meer over blijven..
3inch collector
Member of the HvH Hot Wheels sjoelclub