Auteur Topic: (50 jaar) Hot Wheels boek  (gelezen 211 keer)

Sjo-Cal Speedtoys

• Global Moderator
  • Redline
    • facebook
    • Instagram
    • Das Haus of Sjors Trimbach
(50 jaar) Hot Wheels boek
« Gepost op: oktober 13, 2018, 07:58:21 pm »
Dit boek kwam ik laatst op Lamley tegen en heb het meteen besteld.

Is het een mooi boek? JA!
Is het een goed boek? Ehm... Tja....

Als je niets van Hot Wheels weet is het leuk, maar er staat niets in wat je niet online kan vinden. Erg globale informatie. Series als Rummlers en Treasure Hunts worden even snel genoemd, en over LEO of Mustafa zijn Japanse doosjes lees je niets. Wel natuurlijke de Pink Rear Loader en de bekende namen worden genoemd. Nightstalker mag wat zeggen, maar geen foto's van zijn customs erbij. Dat gebeurd vrij veel, dat ze iets benoemen maar het niet laten zien. Ze vertellen dat de Custom Fleetside de inspiratie vormde voor de eerste auto's, laat dat ding dan zien!

Hier:

Zo moeilijk was dat niet...

Wat er veel in zit zijn foto's van auto's (hot wheels en echte) over 2 pagina's met een quote over auto's door een bekende acteur of racer. Best leuk maar na de 10de geloof je het wel. Wat schetsen, paar oude foto's van Larry Wood en de Handlers.
De text/foto ratio is ook bizar: 1 op 20. Je leest een pagina, de zin breekt onderaan af en dan moet je het halve boek doorbladeren om verder te lezen. Irritant!

Is het een aanrader? Als je gewoon een mooi boek over Hot Wheels wil, en dik 50 euro niet teveel vindt: ja. Zoek je echte mooie achtergrond verhalen, klik dan hier: https://petrolicious.com/articles/get-to-know-the-man-responsible-for-your-childhood-larry-wood-aka-mr-hot-wheels

Herr Rudolf

• Black Wall
Re: (50 jaar) Hot Wheels boek
« Reactie #1 Gepost op: oktober 13, 2018, 09:14:42 pm »

Hier:

Zo moeilijk was dat niet...

Blijkbaar moeilijker dan je denk want ook hier zie ik deze foto niet...  ;D
De rest wel.

Smakelijke recensie trouwens. Het boek is iig wee r anders dan eerdere boeken en dat maakt me wel nieuwsgierig. Foto's en artwork zijn heel aantrekkelijk, en da's voor mij al reden genoeg denk ik. De prijs houdt me nog even tegen...
My 3inch is bigger than yours...

Sjo-Cal Speedtoys

• Global Moderator
  • Redline
    • facebook
    • Instagram
    • Das Haus of Sjors Trimbach
« Reactie #2 Gepost op: oktober 14, 2018, 01:01:05 pm »
Haha, ik wel, ook die in je quote.
Er is denk ik te weinig echt mooi artwork voor jou om de prijs te rechtvaardigen. Ik neem hem wel mee naar Hengelo.

Fiji

• Treasure Hunt
  • VW Collector - Belgium
    • Instagram
« Reactie #3 Gepost op: oktober 18, 2018, 06:05:39 pm »
Heb het boek ook gekocht, en volg het "Je leest een pagina, de zin breekt onderaan af en dan moet je het halve boek doorbladeren om verder te lezen. Irritant!" volledig.

Voor de rest ja vind ik hem eens iets anders en gaat meer algemeen over het merk en bekende namen enz... De cover is soort caoutchouc is wel cool.

Persoonlijk heb ik hem op Bol voor 32€ gekocht (ondertussen iets duurder)