The Old school > Redlines

Skyshow Ramp secrets

(1/2) > >>

SULTANIC:
Ik wil dan hier wel de eerste aftrap doen!
Misschien wel meteen een goede voor de redliners onder ons.
Ik zal proberen om hier wat meer aandacht aan te gaan besteden om de andere redliners ook eens over te halen om wat te schrijven of alleen maar wat pics plaatsen!
Af en toe plaats ik hier gewoon wat redline era en redline items en vertel of probeer er wat over te vertellen.
Ik weet ook echt niet alles hoor.
Maar over Overchrome redlines, Boneline Mustangs, repro sea sider boats, Fake Olds 442 spoilers, repop Cord daken, Fake wielen en of Cards, Skyshow ramps, Early cars or Capped wheels of Delrin, Kidney bean base or Tabbed base Camaro's, Early VW Bugs, Hidden Hinge, The Strauss collectie enz, enz kan ik je wel wat bij praten.

Hallo mannen,
Hierbij een aandeel van mij die ik laatst gedeeld heb op het USA Redline forum.

MISSCHIEN KAN DIE EEN "STICKY"WORDEN

IK WIL HET NATUURLIJK HIER OOK DELEN ALHOEWEL IK WEET DAT WE HIER OP HET BOARD NIET ZO MEE BEZIG ZIJN MAAR DAT ER MISSCHIEN HIERDOOR EN WAT KUNNEN BIJLEREN EN DAT IK ER MISSCHIEN EEN PAAR KAN WARM LATEN DRAAIEN VOOR REDLINES!!

Het gaat over het herkennen van een fake repro ramp en een echte US ofzelfs een Euro ramp.
Er is veel meer over te vertellen maar we houden het E-bay simpel.Er zijn nog een paar miniscule herkenningspunten voor de echte kennenr maar die heb ik bewust geheim gehouden. Ik heb een goed gesprek gehad met nog een Skyshow kenner in de US en we hadden allebei dezelfde ideeen over het "verklappen"van de kenmerken van echte sky show ramps. We willen gewoon niet dat ze ook die dingen echt zo perfect gaan namaken dat we het bijna nioet meer zien. Hier is mijn Engelse text op dat forum.

Well I promissed to be back and today it is.
FIRST i want to thank DON (Repcodog) for being my teacher in this and a lot of credits goes out to him!!

Also we had us a very good and informative discussion how to share this info without waking people up trying to remake them.
Well that is very difficult.We just hope that some long years of searching and trying and examine these items will be used as informative help.
I have decided not to go too far in the subject and keep some small recognicions secret hehehe. But there will be enough to see.
I have tried , again , to explain it as good as I can and made pictures with text. And I studied a lot of ramps and compared with fakes, Euros and US ramps, all have their own identifiable points.
I have found a few new features and learned a few. So i hope to share it now as if it was my last exam.
Please ignore the first Sky show thread I made earlier and Mods maybe delete it.This one is final and correct!

I START WITH WHAT WE CALLED IT:  E-BAY PICTURES NOTICABLES. WHAT YOU CAN SEE QUICK AT A PIC.

Thanks. Mustafa kuru

FAKE RAMP QUICK SCAN!

1 - De bal of bol op de arm is dikker /groter dan origineel.
2 - Geen glad frame of raamwerk om het vierkante gat
3 - De  "V "vorm op het eind van de ramp is te recht er zit geen echte "V' vorm in of te rechte eind naar beneden.
3A - De Arm is te groot de "Y "vorm is groter afgewerkt
4 - De kleur is vaak iets lichter oranje.
5 -"Stress"marks op het plastic is vaak te wit aanwezig
6 - De ronde gaten voor het afschiet elastiek zijn vaak ruw afgewerkt. Alhoewel de Euro ramp dit ook wel heeft.

VIEW FROM ABOVE!! FAKE RAMP

EN DIT HIERONDER IS DUS EEN ORIGINELE MET EEN AFGEWERKTE STRAKKE RAND OM HET VIERKANT!

LET OP DE RONDINGEN OP HET EIND WAAR DE ELASTIEKEN IN KOMEN. US IS NETJES AFGEWERKT , DE FAKE ZIJN SLECHT AFGEWERKT. PAS OP!!! DE EURO RAMP HEEFT OOK GEEN NETTE RANDEN!!

THE "V" SHAPE AT THE TOP FROM A FAKE RAMP.

OKAY SO FAR SO GOOD, THIS COULD HELP YOU GUYS HOW TO RECOGNIZE A FAKE RAMP.

PLEASE DO NOT GET ME WRONG OF THINKING THAT I "ATTACK"THE REPOP BUILDERS ORSO, THIS IS JUST FOR INFORMATION ONLY.NOT TO BAN REPOP ITEMS OUT OF THE BUISINESS!!

A FEW EXTRA'S NOW.

THERE ARE A FEW DIFFERENT RAMPS MORE OUT THERE BUT I HAVE FOR NOW THESE 3

FAKE
US
EURO.

NU EEN PAAR FOTO'S WAAR JE KUNT ZIEN HOE JE EEN EURO RAMP KUNT HERKENNEN. DE 'V 'VORM IS HETZELFDE

KIJK EENS NAAR DE VORM WAAR DE ELASTIEKEN IN KOMEN.

THIS INFORMATION IS FOR THE ADVANCED COLLECTOR.

THE US RAMPS HAVE SERIE NUMBERS UNDERNEATH THE RAMP.
ALSO THERE IS A #1 AND #2 IN A ROUNDEL PRINTED. YOU CAN FIND THESE NR AT THE TOP AND UNDER ABOVE THE SERIE NR.FAKE RAMPS HAVE NO NR #1OR 2 AT THE TOP CIRCLE.
WITH THIS KNOW YOU CAN ALSO FIND A DIFFERENT PLACE OF THE INJECTION POINTS.
MOST #1 US RAMPS HAVE THEM AT THEIRE RIGHT AND THE #2 HAVE THEM AT THE LEFT SIDE.

AND TO TELL A BIT OVER THE EURO RAMP,
ALL EURO RAMPS HAVE NO WINDOW AROUND THE SQUARE IN THE MIDDLE
ALL INJECTION POINTS ARE ALWAYS ABOVE THE SQUARE.

ALL EURO RAMPS HAVE THIS SMALL PUT IN ITS BALL!

WELL THATS ALL FOLKS.  THIS IS WHAT I WILL SHARE WITH MY FELLOW COLLECTORS.
THANKS FOR READING AND I HOPE IT IS HELPFULL WHENN BUYING NICE CLEAN SKY SHOWS WITH ORIGINAL RAMPS.

OH JA EEN FAKE RAMP KOST ZO TUSSEN DE $5 EN $10 DOLLARS.
EEN ECHT KAN ZO TUSSEN DE $30 EN $70 DOLLAR DOEN!!

MUSTAFA KURU.

Sjo-Cal Speedtoys:
Thanks voor het delen!

WD79:
Thx for the info...als onervaren redliner kan je hier je voordeel mee doen!!

Nu nog een Skyshow zien te scoren  ;D

roelari:
Mooi stuk tekst.
Maar toch blijft mijn Skyshow nog dicht :D

XanR13:
Indrukwekkend, zoveel aandacht voor details.  Bedankt voor het delen!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie