Auteur Topic: Huiskleurtjes! of Housepaints of enamel.  (gelezen 426 keer)

SULTANIC

• Dé alleshebber
  • Redline
  • There is some red line in my blood.
Huiskleurtjes! of Housepaints of enamel.
« Gepost op: maart 04, 2018, 02:27:49 am »
Zoals sommigen wel weten hebben ze natuurlijk in de crisis jaren 1973 in de USA ook geprobeerd om de verkoopcijfers staande te houden.
Doordat de metallic kleuren veel te duur waren hebben ze het met enamel kleuren gedaan. Dit hebben ze maar een jaar gedaan. Vandaar dat ze knetter duur zijn en ook omdat alleen mint echt de moeite waard is om te verzamelen. Je ziet er elke chip, spot op natuurlijk! Blijft natuurlijk wel wat hebben.

Hier heb ik er een paar random uit mijn collectie! Oh feel free to show yours.

bram ascona

• Hot One
Re: Huiskleurtjes! of Housepaints of enamel.
« Reactie #1 Gepost op: maart 05, 2018, 10:36:46 am »
Heel mooie verzameling ;)
De en de latere redline's doen mij weinig juist omdat ze geen spectra paint hebben
Dat is toch wel het gene wat mij het meeste aan spreek aan de redline's.
Van daar dat ik er niet veel heb, koop ze enkel als ik ze op de kop kan tikken voor weinig dan laat ik ze niet liggen natuurlijk :p

Rik1969

• Redline
  • *
« Reactie #2 Gepost op: maart 05, 2018, 12:06:48 pm »
Klasse modellen zeg...  En weer wat geleerd betreffende het enamel ..   De Ice-T vind ik een erg mooie variant.

Herr Rudolf

• Black Wall
  • **
« Reactie #3 Gepost op: maart 05, 2018, 12:50:02 pm »
Toch weer mooi om te horen. Informatie van de kenner. Ik wist dat er niet veel van waren, maar stond er niet zo bij stil dat deze daardoor zo duur en gewild zijn onder de echte verzamelaars. Ze ogen namelijk heel erg goedkoop... Die fletse kleurtjes op die fantasy-castings. Daar horen natuurlijk spectraflame, of minstens metalics op. De enamels zie ik liever op de wat meer realistische wagentjes zoals musclecars en 50's classics. Wat dat betreft deed Matchbox het in die periode iets beter met hun stickertjes die soms iets te random op de wagentjes verschenen. Maarja... Matchbox ging ten onder en Hotwheels is er uiteindelijk weer bovenop gekomen.  8)

Vooralsnog staan deze modellen ergens onderaan op mn vintage wishlist, maar mocht ik een koopje tegenkomen, dan zal ik uiteraard niet twijfelen om em mee te nemen.

Thanks voor de info MK!  :thumbsup:
My 3inch is bigger than yours...