Auteur Topic: Indy eagle variations  (gelezen 980 keer)

Detroit iron

• Redline
  • *
Indy eagle variations
« Gepost op: juli 24, 2016, 10:40:58 pm »
Hier nog eens m'n 3 red Indy's met de verschillende kleuren interiors:

Dat er verschillende kleuren interiors bestaan, weten de meeste van jullie wel. Maar van een aantal Grand prix cars bestaan ook nog base variations. Standaard is unpainted, maar ze zijn er ook silver painted en black painted. Heel toevallig heb ik die beide variaties recent kunnen bemachtigen.

Weet iemand waarom Mattel dit eigenlijk heeft gedaan, en waarom slechts bij een zeer beperkt aantal castings? En hoe te herkennen of het original is of fake?

Ik kan aan de mijne niks vreemds ontdekken, maar ik zou graag met 100% zekerheid vaststellen of het ''factory paint'' is. Hoe/waar werd de paint origineel aangebracht??? Op internet zijn zeer weinig foto's van deze base variations te vinden (en dan is nog maar de vraag of die echt zijn...).
Anyway, leuk om van 1 casting een zooi zeldzame uitvoeringen te hebben.

SULTANIC

• Dé alleshebber
  • Redline
  • There is some red line in my blood.
Re: Indy eagle variations
« Reactie #1 Gepost op: juli 25, 2016, 08:53:55 pm »
Aaaah kijk.....De SPB. Die is zeer zelden. Silver Painted Base.1968/69
De SPB is gevonden in diverse kleuren. Blauw en Purple lijken het vaakst te verschijnen.Ook zijn ze gezien bij de Brabham.
De SPB zijn meestal de Rosebud redlines. Een rode lijkt nog zeldener voor te komen dan de 2 genoemde kleuren.

Over de zwarte bodems is niet echt wat bekend bij mij buiten dat mij eens verteld werd dat het om "plating of corrosion" problemen ging!
Ze werden terug gestuurd naar de UK distrubutie centra's en werden daar gerefurbished zeg maar.
Ze kwamen voort in alle kleuren en had niet echt meerwaarde maar er zijn verzamelaars die er iets meer voor willen betalen!
Ze zijn niet Early or late runs.En zijn bijna altijd bearing wheel cars.
Er zijn er ook wat in de US multipacks gevonden dus ze kunnen ook in de HK plants zijn aangepast!

Ik hoop dat je nu genoeg weet!

Misschien kan je dit sticky maken in Redlines!!

MK

Detroit iron

• Redline
  • *
« Reactie #2 Gepost op: juli 25, 2016, 11:27:05 pm »
Thanks MK. Alle info is welkom en zo weet ik al weer wat meer.

Ik had gehoopt dat jij er ook had en dat we ze wat hadden kunnen vergelijken... tot waar ze precies geverfd zijn en zo (wel/niet ''om de hoek''). Maar als ze met de hand gerefurbished zijn, dan kan het zo maar zijn dat ze onderling nog verschillen ook nog... 1 van de mysteries van Mattel zeg maar.

P.S. Nog geboden op die purple Indy op Ebay UK die volgens mij afgelopen weekend afliep? Man wat een mooi ding was dat en een supermooie light purple kleur. IK heb 'm niet meer gevolgd of geboden.

Remy

• Redline
  • BONE SHAKER BOY CUSTOM'S
« Reactie #3 Gepost op: juli 27, 2016, 07:39:49 pm »
Mooie eagles man !
BONE SHAKER BOY CUSTOM'S

VetteEd

• Redline
« Reactie #4 Gepost op: juli 28, 2016, 12:00:18 am »
Mooi rijtje :o

...Black painted base,..nog nooit van gehoord, dus weer wat geleerd. :thumbsup:

roelari

• De HVH Paus
  • Redline
  • T-Hunter
    • facebook
    • Instagram
« Reactie #5 Gepost op: juli 28, 2016, 07:41:49 am »
Dik rijtje :thumbsup:
3inch collector

Rik1969

• Redline
  • *
« Reactie #6 Gepost op: juli 28, 2016, 11:04:38 pm »
Ik ben een formule 1 fan,  ( heb een behoorlijke verzameling modellen in 1/43, maar gezien de stijgende prijs van de modellen ben ik daar in 2010 mee gestopt,  op de modellen van Max na.. nou ja, tot nu toe 1, maar de 2e staat in bestelling ; Spanje 2016) dus deze modellen vind ik erg mooi, en dit is idd een erg mooie rijtje variatie. 

Een stukje werk, en een heerlijke verzameling om zo te zien.

TukkerWheels

• Black Wall
  • Red is the color
« Reactie #7 Gepost op: juli 29, 2016, 11:17:21 pm »
Wat ik wel vreemd vind is dat de zwarte en witte interieur veel meer te verkrijgen zijn dan de champagne interieur.
De witte is dan weer veel duurder dan de champagne.
Beetje raar eigenlijk.

Sjo-Cal Speedtoys

• Global Moderator
  • Redline
    • facebook
    • Instagram
    • Das Haus of Sjors Trimbach
« Reactie #8 Gepost op: juli 31, 2016, 08:16:39 am »
*rent naar kast om zijn Indy Eagle te checken, unpainted*.