Auteur Topic: decalls maken  (gelezen 3185 keer)

autorodeo410

• Black Wall
  • **
  • When in doubt, go in flat out
    • Instagram
decalls maken
« Gepost op: maart 21, 2016, 06:42:07 pm »
Is er iemand op dit forum die zelf decalls kan maken? Ik heb eigenlijk nog iets nodig om mijn custom voor Hengelo naar mijn smaak af te kunnen krijgen
Member of the HvH Hot Wheels sjoelclub

"Aan het eind van de dag zijn we allemaal een stel autisten die teveel geld uitgeven aan kinderspeelgoed"

Remy

• Redline
  • BONE SHAKER BOY CUSTOM'S
Re: decalls maken
« Reactie #1 Gepost op: maart 21, 2016, 07:19:11 pm »
Zonder je te beledigen.....ben je rijkelijk laat mee
BONE SHAKER BOY CUSTOM'S

autorodeo410

• Black Wall
  • **
    • Instagram
« Reactie #2 Gepost op: maart 21, 2016, 07:43:08 pm »
Klopt.. ik heb te lang geprobeerd om het zelf te maken, sorry dat ik wilde dat het volledig eigen werk was

"Aan het eind van de dag zijn we allemaal een stel autisten die teveel geld uitgeven aan kinderspeelgoed"

BoostenBoys

• The DOCC
  • Global Moderator
  • Redline
  • PRAISE THE LOWERED
    • Instagram
« Reactie #3 Gepost op: maart 21, 2016, 08:01:02 pm »
Er zijn enkelen die dat kunnen inderdaad (ikzelf niet, sorry :( ), maar ik ben bang dat je dat nu niet meer geregeld krijgt op tijd. Volgende keer wat eerder aangeven! :thumbsup:

autorodeo410

• Black Wall
  • **
    • Instagram
« Reactie #4 Gepost op: maart 21, 2016, 08:07:59 pm »
Niet geschoten is altijd mis

roelari

• De HVH Paus
  • Redline
  • T-Hunter
    • facebook
    • Instagram
« Reactie #5 Gepost op: maart 21, 2016, 08:46:57 pm »
Helaas kan ik deze zelf niet maken, anders had ik je graag geholpen.
Printen opsturen en de volgende dag heb je ze, ruim op tijd voor Hengelo.
3inch collector

Rik1969

• Redline
  • **
« Reactie #6 Gepost op: maart 21, 2016, 10:25:25 pm »
Zou idd voor de bouwers/verbouwers  onder ons wel leuk zijn als iemand daar de info voor heeft.

Een computer en printer heb je vaak wel, maar welk transfer papier gebruik je, en waar koop je dat.
En op welke maat stel je het in om de juiste decals te kunnen maken.

NB,  Ik ben zelf  geen bouwer, maar wie weet .. ik zou er wel aan willen beginnen, en dan is dit soort info dus erg welkom.
En voor andere is het ook mooi om te leren, voor hun verbouwings projectjes toch.

BoostenBoys

• The DOCC
  • Global Moderator
  • Redline
  • PRAISE THE LOWERED
    • Instagram
« Reactie #7 Gepost op: maart 21, 2016, 10:28:34 pm »
Ghehehe. Het hoe en wat weet ik nog wel uit te vogelen, bij mij begint het met het feit dat ik simpelweg geen fatsoenlijke printer daarvoor heb, dus dan houdt het al snel op! :P

Wel kun je kant en klare decal sheets online bestellen trouwens. Er zijn diverse op eBay te vinden en laatst haalde iemand deze shop aan om eens te proberen: http://www.decalwinkel.nl/

autorodeo410

• Black Wall
  • **
    • Instagram
« Reactie #8 Gepost op: maart 21, 2016, 11:00:59 pm »
Bij mij op me werk hebben we een goede printer, mijn probleem is dat de gene die weet hoe de software en de printer werkt er niet meer is.. dus heb zelf al veel zitten proberen maar het wil niet lukken

Sjo-Cal Speedtoys

• Global Moderator
  • Redline
    • facebook
    • Instagram
    • Das Haus of Sjors Trimbach
« Reactie #9 Gepost op: maart 25, 2016, 11:23:33 am »
Okay, hier gaan we weer!

Papier en seal vloeistof koop je bij modelbrouwers: https://modelbrouwers.nl/winkel/decals-en-benodigdheden
Elke inktjet printer is goed. De een wat beter dan de ander, maar dat geld voor alles.
Software maakt niks uit, vanuit Word of Powerpoint printen kan ook.

Maak je plaatje op het juiste formaat, print op gewoon papier, knip uit en test op je model.
Alles okay? Decal papier er in en printen maar.

Nu komt het enige "lastige": de juiste print stand zoeken. Met te weinig inkt is je print te licht, met teveel lopen de details dicht. Iets als "Glossy photo paper" is vaak het beste. Maar dit moet je dus echt zelf testen. Doe dat niet met een heel vel, maar met 1 klein plaatje. Print niet goed, papier er weer in, plaatje op je computer wat opschuiven en weer printen. Net zolang tot je tevreden bent.

Ik print altijd in "stroken", dus ik vul een hele regel (van links naar rechts) op met verschillende plaatjes. De strook knip ik af en de rest van het papier is bruikbaar voor een volgende keer.
Decals smeer ik in met 2 lagen Liquid decal film (gewoon met kwastje, half uurtje drogen en dan tweede laag).

KLAAR!

Ik print altijd elk plaatje dubbel, omdat het altijd mis kan gaan met plakken. Plaatjes haal ik van internet. Bedenk dat veel details wegvallen als het als 2mm plaatje op een auto zit.
Succes!